Вже два роки в Україні існує закон про запобігання булінгу. Це, безперечно,  надзвичайно важливий крок для створення безпечного середовища для учнів у школі. Та чи готові ми насправді захищати усі категорії учнів від цькування? Згідно з національним дослідженням шкільного середовища, здійсненим ГО “Точка опори” у 2017-му році, більше половини ЛГБТ-підлітків піддавалися фізичним знущанням, а майже 90% […]

У посібнику представлено закономірності розвитку вітчизняної інклюзії та її місце у єдиній системі освіти. Розкрито поняття «гуманістична педагогічна взаємодія» як основа стратегій викладання. Репрезентовано концептуальні засади проектування педагогічної діяльності в інклюзивному класі. Особливу увагу приділено стратегіям планування та реалізації навчально-виховного процесу. Посібник адресовано педагогам-практикам, батькам, викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, […]

Освітнє реформування та модернізація в нашій країні відзеркалюють досягнення держави, яка стала на шлях соціально-економічних перетворень та зумовлюють впровадження освітніх інновацій у відповідності до сучасної світоглядної моделі соціального устрою. В основу цієї моделі покладено концепцію цілісного підходу, яка відкриває шлях до реалізації прав і можливостей для кожної людини і, перш за все, передбачає рівний доступ […]

Навчально-методичні матеріали висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушеннями слуху, зору, дітей із церебральним паралічем); методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу, специфіку роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, […]

Зміст посібника складають науково-теоретичні та методичні матеріали до курсу «Вступ до інклюзивної освіти». Особлива увага приділяється: концептуальним засадам інклюзивної освіти практичним аспектам її впровадження на теренах України питанням надання корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами Призначається для викладачів і слухачів курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, студентів і викладачів вищих навчальних закладів, науковців, […]

Практичний посібник «Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі» ґрунту єть ся на матеріалах досліджень інклюзивної проблематики та демонструє, яким чином наведені наукові висновки можна втілювати на рівні повсякденної практики для вдосконалення інклюзивного навчального процесу. В посібнику запропоновані чіткі та практично-орієнтовані стратегії організації інклюзивного навчання, підкріплені конкретними прикладами, що ілюструють способи перенесення запропонованих підходів на реалії […]

Посібник «Планування спрямоване на кожного учня: посібник з розроблення та впровадження індивідуальних начальних планів» – адресований педагогам та іншим членам команд підтримки. Викладений у ньому матеріал про основи процесу планування для допоможе враховувати й відповідати на широкий діапазон особливих навчальних потреб кожного учня упродовж їхнього шкільного шляху.

Українсько-канадський проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливим потребами в Україні» ґрунтується на партнерстві освітніх, урядових і громадських організацій, які об’єднують свої зусилля заради розбудови інклюзивної моделі освіти в Україні, в основі якої лежить соціальний підхід, гендерна рівність, передача знань та дотримання прав людей з наголосом на освітні питання. Метою проекту є змінення ставлення уряду, […]

Навчальний посібник «Оцінка потреб дитини та її сім’ї: від теорії до практики» (у 2-х частинах) підготовлено у рамках проекту «Попередження вилучення дітей із сімейного середовища шляхом впровадження механізму гейткіпінгу в Україні», що впроваджується Представництвом благодійної організації «Кожній дитині» в Україні та фінансується Фондом Геральда і Генрієти Рауенхорст. У посібнику розкриваються підходи до здійснення оцінювання й […]

Посібник підготовлено в рамках проекту «Розробка посібника із соціальної роботи з вразливими сім’ями і дітьми», що впроваджувався Міжнародною благодійною організацією «Партнерство «Кожній дитині» за фінансової підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. У Частині першій посібника розкривається сутність основних принципів функціонування сучасної моделі соціальної роботи в громаді, а саме: сімейно орієнтований підхід, партнерство, інтеграція […]