3 вересня 2020 року Дослідницьке бюро ЮНІСЕФ представило новий звіт Worlds of Influence: розуміння того, що впливає на благополуччя дітей в багатих країнах.

2119-original-woi-rc16-thumbnail-cover

Worlds of Influence: Understanding what shapes child well-being in rich countries

Звіт ґрунтується на даних про благополуччя дітей з урахуванням національної політики і контексту.

Нові дані відображають картину благополучного дитинства 41 країни ОЕСР і ЄС з використанням шістьох індикаторів в трьох областях (дані до COVID-2019).

Розглядаються показники задоволеності життям і самогубств; фізичного здоров’я, дитячої смертності та ожиріння; навички (читання, математика), і соціалізації – пошук друзів.

«Якщо уряди не зроблять швидких і рішучих дій щодо захисту благополуччя дітей в рамках своїх заходів у відповідь на пандемію, ми можемо як і раніше очікувати різкого зростання рівня дитячої бідності, погіршення психічного і фізичного здоров’я і поглиблення розриву в навичках серед дітей. Підтримка сімей та дітей, пов’язана з COVID-19, вкрай недостатня. Необхідно зробити більше, щоб забезпечити дітям безпечне і щасливе дитинство – прямо зараз »- сказала  Gunilla Olsson, директор Дослідницького офісу ЮНІСЕФ – Innocenti.

Основні висновки

Психічне здоров’я: в більшості країн менш 4/5 дітей задоволені своїм життям. Найнижчий рівень задоволеності життям в Туреччині – 53%, за нею йдуть Японія і Велика Британія. Діти, у яких менше підтримки в сім’ях, і діти, над якими знущаються, мають значно гірше психічне здоров’я.

У Литві найвищий рівень самогубств серед підлітків – провідна причина смерті серед 15-19-річних в багатьох країнах – за нею йдуть Нова Зеландія і Естонія.

Дивіться більше даних у Звіті

Дивіться більше даних у Звіті

Фізичне здоров’я: в останні роки збільшилися показники ожиріння і надмірної ваги серед дітей. Приблизно кожна третя дитина у всіх країнах страждає ожирінням або надлишковою вагою, при цьому показники на півдні Європі також різко збільшуються. Більш ніж у чверті багатих країн дитяча смертність як і раніше перевищує 1 на 1000.

Навички: в середньому 40% дітей у всіх країнах ОЕСР і ЄС не мають базових навичок читання і математики до 15 років. Діти в Болгарії, Румунії і Чилі найменше володіють цими навичками. Естонія, Ірландія і Фінляндія – в топі країн за цим показником. У більшості країн принаймні кожна п’ята дитина не впевнена в своїх соціальних навичках, щоб заводити нових друзів. Найменш впевнені в цьому діти з Чилі, Японії та Ісландії.

Діти, які часто проводять час в іграх і заняттях на вулиці - більш щасливі в порівнянні дітьми, які позбавлені цього

Діти, які часто проводять час в іграх і заняттях на вулиці – більш щасливі в порівнянні дітьми, які позбавлені цього

Але є і хороші результати. В середньому 95% дітей дошкільного віку зараз охоплені організованими навчальними програмами. Скоротилася кількість молодих людей у віці 15-19 років, які не отримують освіту, не мають роботи або професійної підготовки.

Але є побоювання, що ці важливі досягнення можуть змінитися у зворотний бік через вплив COVID-19.

 

Країни також ранжуються на підставі тієї політики, яку вони ведуть по відношенню до благополуччя дітей, а також інших факторів, включаючи економіку, суспільство і навколишнє середовище. Кращі умови з досліджуваних – в Норвегії, Ісландії та Фінляндії.

В середньому країни витрачають менше 3% свого ВВП на політику в галузі сім’ї та дітей.

«Cемьям потрібні підтримують уряду і робочі місця, щоб виростити наступне покоління щасливих і здорових громадян, особливо зараз», – сказав Mr. Fayaz King, заступник виконавчого директора ЮНІСЕФ.

«Інвестиції в дітей – це прямі інвестиції в наше майбутнє».

Через спалах COVID-19 в першій половині 2020 року в більшості країн, охоплених звітом, школи були закриті більше ніж на 100 днів, а також були введені суворі правила перебування вдома. У звіті наголошується, що втрата членів сім’ї і друзів, занепокоєння, обмеження на перебування вдома, відсутність підтримки, закриття шкіл, баланс роботи та сімейного життя, поганий доступ до охорони здоров’я в поєднанні з економічними втратами, викликаними пандемією, є катастрофічними для благополуччя дітей, впливають на їх психічне і фізичне здоров’я, а також на їх розвиток.

До спалаху COVID-19 середній відносний рівень дитячої бідності в 41 країні становив 20%. Оскільки очікується, що протягом дворічного періоду ВВП скоротиться майже у всіх цих країнах, якщо уряди не приймуть негайних заходів щодо виправлення становища, дитяча бідність виросте.

Але дослідники впевнені, що ці ризики не обов’язково повинні стати реальністю, якщо уряду зараз зроблять рішучі дії для захисту благополуччя дітей.

Шість індикаторів

Шість індикаторів

ЮНІСЕФ закликає зробити наступні кроки для захисту і поліпшення добробуту дітей:

  • Вжити рішучих заходів по скороченню нерівності доходів і бідності і забезпечити всім дітям доступ до необхідних їм ресурсів.
  • Оперативно усунути серйозна прогалина в послугах з охорони психічного здоров’я дітей та підлітків.
  • Розширити політику, орієнтовану на сім’ю, щоб поліпшити баланс між роботою і сім’єю, особливо доступ до високоякісних, гнучким і доступним послуг по догляду за дітьми молодшого віку.
  • Активізувати зусилля по захисту дітей від хвороб, які можна запобігти
  • Удосконалювати політику щодо COVID-19, спрямовану на підтримку сімей з дітьми, і забезпечити повний захист бюджетів, що підтримують благополуччя дітей, від заходів жорсткої економії.

Звіт доступний для ознайомлення за цим посиланням.

За результатами панельної дискусії, яка пройшла онлайн 3 вересня 2020 року – WORLDS OF INFLUENCE: Shaping policies for child well-being in rich countries – A policy panel discussion, а також матеріалами www.unicef-irc.org

Вас може зацікавити