Селфхарм: чому він відбувається і що робити батькам та підліткам?
На думку фахівців від 10% до 20% молодих людей свідомо завдають собі шкоди. Таку шкоду називають самоушкодженням чи інакше – селфхармом. Самоушкодження описують як поведінку, при якій той, хто завдає собі шкоди, таким чином шукає спосіб впоратися з тривожними думками та почуттями. Самоушкодження зазвичай починається як спосіб послабити наростаючий тиск від важких думок і може […]
Навчально-методичний посібник «Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів»
У навчально-методичному посібнику розкрито організаційні засади утворення та функціонування інклюзивно-ресурсних центрів, описано рекомендації щодо реалізації основних функцій інклюзивно-ресурсних центрів, зокрема проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. У навчально-методичному посібнику описано особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами; […]
1545 далі «3»: почала діяти Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті
Сьогодні, 15 вересня в Україні почала діяти Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті: 1545 (далі обрати «3») Лінія створена з метою підвищення рівня обізнаності дітей, батьків та осіб, що їх замінюють, а також спеціалістів, які працюють у контакті із дітьми щодо попередження та реагування на ризики, із якими діти можуть зіткнутися в […]
Довідник “Рекомендації щодо онлайн-безпеки для педагогічних працівників”
Понад 4 мільйони дітей в Україні розпочали свій навчальний рік, який в умовах світової пандемії має змішаний формат і поєднує онлайн та офлайн заняття. Це означає, що час присутності дитини в мережі Інтернет зростає, як і небезпека зіштовхнутися з різноманітними кіберризиками. Оскільки у більшості випадків вчитель є першою людиною, до кого звертається дитина за допомогою, освітній проєкт […]
World Suicide Prevention Day. 10 вересня – Всесвітній день запобігання суїциду
Cамогубство – провідна причина смерті серед 15-19-річних в багатьох країнах. Фахівці кажуть, що 90% підлітків, які гинуть від суїциду мали один або кілька порушень психіки на момент смерті, а стан депресії періодично переживають 20% підлітків. Щороку 10 вересня світ присвячує цей день заходам та подіям з запобігання суїциду. Міжнародна асоціація запобігання самогубствам (International Association for Suicide […]
Рекомендації щодо створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу до навчального 2020/2021 року
З метою підготовки закладів освіти до нового навчального року Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації щодо створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню). Переглянути рекомендації можна за цим посиланням. Джерело: mon.gov.ua Додатково подивіться корисні публікації із розділу «Бібліотека»
Індивідуальна програма розвитку (2015)
У методичних матеріалах представлено відповіді на ключові запитання, які найчастіше ставлять педагоги, фахівці й батьки при складанні та реалізації індивідуальної програми розвитку, описано різні види команд, які надають підтримку дітям з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору.
Міжнародні документи зі сфери інклюзивної освіти (2015)
У методичному посібнику представлено опис основних міжнародних документів, які є підґрунтям розвитку інклюзивної освіти. Матеріали адресовано батькам, педагогам, учням закладів освіти, пересічним громадянам, усім тим, хто опікується питаннями освіти дітей з особливими потребами.
Гіперактивна дитина у класі. Стратегії реагування та організація навчального середовища (2015)
У методичних рекомендаціях висвітлено сучасне бачення проблеми гіперактивності з дефіцитом уваги в дітей і методи організації їх психолого-педагогічного супроводу. Методичні рекомендації адресовано фахівцям дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, студентам, науковцям і практикам, батькам дітей з ГРДУ.
Спільне викладання в інклюзивному класі (2015)
У методичних матеріалах подаються конкретні рекомендації педагогам навчальних закладів про організацію спільного викладання в інклюзивному класі; звертається увага на необхідність об’єднання зусиль і вироблення спільних стратегій для надання якісних освітніх послуг. Матеріали адресовано вчителям, керівникам і методистам загальноосвітніх навчальних закладів, викладачам і слухачам інститутів післядипломної педагогічної освіти.