15 грудня 2020 року відбувся другий вебінар із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні» – «Огляд дослідження за методикою ECERS-3».

Під час заходу представники Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України докладно розповіли про структуру, зміст та достовірність шкали ECERS-3, а також процедуру дослідження за цією методикою, про процес оцінювання якості освітнього процесу дитячого садка та основні його принципи.

Питання вебінару: 

  1. огляд структури та змісту шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3;
  2. достовірність і валідність шкали;
  3. процедура дослідження за методикою ECERS-3: спостереження та оцінювання;
  4. використання друкованого видання ECERS-3 в дитячих садках.

«Оцінювання проводять сертифіковані експерти ECERS, які спостерігають за групою та взаємодією дітей віком від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Експерти не мають втручатись у звичайну роботу дитсадка або спілкуватися з дітьми чи персоналом під час оцінювання. Всі запитання щодо розпорядку дня групи вони мають уточнити до початку спостереження» – наголосили спікери.

Особливо було наголошено на тому, що експерти оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування меблів та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей із вихователями, вихователів із батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності. Під час дослідження за методикою ECERS-3 оцінюють не дітей, а середовище, в якому вони перебувають та соціалізуються.

Саме тому дослідження за методикою ECERS-3 дає змогу:

  • акцентувати увагу не на перевірці, а на оцінюванні умов, створених для розвитку дитини;
  • вдосконалювати освітнє середовище відповідно до міжнародних стандартів;
  • визначати сильні й слабкі сторони в освітньому процесі закладу дошкільної освіти;
  • підвищувати професійну компетентність педагогів.

Онлайн-трансляція також відбулася на Facebook-сторінках Міністерства освіти і науки України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та сторінці «Центру Знань».

Спікери вебінару:
Ольга Косенчук, начальниця відділу дошкільної і початкової освіти, УІРО;
Соломія Бойкович, експертка з дошкільної освіти, Команда підтримки реформ МОН.
https://www.youtube.com/watch?v=z1gENCENVis
Перший вебінар серії дивіться за цим посиланням.
Наступні вебінари серії відбудуться в січні-лютому 2020 року.

Вас може зацікавити