Останнім часом відбувається усвідомлення необхідності специфічного цільового підходу до надання медико-соціальних послуг підліткам. На передній план виходять особливості цієї категорії населення, з яких робляться висновки про необхідність Дружнього підходу в наданні медико-соціальних послуг підліткам та молоді, заснованого на принципах Добровільності, Доступності, Доброзичливості.

Ви можете ознайомитися з методичними посібниками «Клініки, дружні до молоді: посібник для Організатора» і «Надання медико-соціальних послуг дітям і підліткам на основі дружнього підходу».

Фахівці – постачальники послуг, які працюють з підлітками, зокрема – з підлітками груп ризику, потребують того, щоб ознайомитися зі специфічними характеристиками підлітків груп ризику в Україні, дізнатися про їх основні потреби, а також підходи, принципи, форми і методи, які слід використовувати при розробці та під час впровадження програм профілактики ВІЛ та ризикованої поведінки серед даної цільової аудиторії.

Посібник «Підлітки груп ризику до інфікування ВІЛ. Книга тренера» допоможе познайомити фахівців з основами ведення випадку з даною категорією клієнтів, мотиваційного консультування і добровільного консультування і тестування на ВІЛ.

Ви можете дізнатися більше про специфіку проведення тренінгів за принципом рівний – рівному, використовуючи практичний посібник для тренерів з навчання даної методики.

Крім того, волонтери, соціальні працівники, психологи, а також інші фахівці, які працюють з дітьми та підлітками, яких торкнулася проблема ВІЛ, потребують формування толерантного ставлення до цієї категорії дітей і підлітків. В такому випадку, для Вас стануть в нагоді матеріали по проведенню тренінгів на тему «Формування толерантного ставлення до дітей, яких торкнулася проблема ВІЛ / СНІД». Особливого підходу до формування толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних дітей та підлітків вимагають установи шкільної та дошкільної освіти.

Окрему увагу слід приділити роботі з дітьми та підлітками, яких торкнулася проблема ВІЛ, в соціальних установах для дітей. В цьому випадку, Ви можете скористатися посібником для тренерів з проведення тренінгу на тему «Профілактика, догляд та підтримка вихованців, які живуть з ВІЛ у соціальних установах для дітей».

Реалізація політики щодо профілактики ВІЛ-інфекції в системі освіти є основою профілактики ВІЛ серед дітей, підлітків та молоді. Тому, керівники освітніх установ, педагоги і медичні працівники, які працюють в системі освіти потребують інформації з приводу дій в певних ситуаціях, які можуть виникати в освітніх установах.

Дізнатися більше про профілактичну роботу в освітніх установах Вам допоможуть «Практичні рекомендації по реалізації політики з приводу ВІЛ-інфекції в системі освіти України», а також посібник «Організація профілактичної роботи в освітніх установах».

Численні дослідження і практичний досвід показують, що саме категорія безхатченків і безпритульних дітей та підлітків особливо вразлива до різноманітних захворювань і схильна до соціально небезпечної поведінки, такої як вживання психоактивних речовин і практика раннього та незахищеного сексу. Саме тому, профілактичні заходи серед цієї групи дітей і підлітків є такими важливими.

Ви можете завантажити посібник «Використання інтерактивних методів та мультфільмів у профілактиці ризикованої поведінки», розроблений спеціально для фахівців, які працюють з безхатченками та безпритульними дітьми та підлітками. До цього посібника додається серія з трьох мультиплікаційних фільмів, а також детальні програми занять на основі цих мультфільмів:

Хто, як і коли може розкрити ВІЛ-позитивний статус дитині або підлітку? Це – непросте питання, відповідь на яке повинна враховувати такі параметри, як вік, психосоціальну зрілість, відносини в родині, медичний стан, і т.д. У відповіді на це питання Вам допоможе методичний посібник «Соціально-психологічна робота з ВІЛ-позитивними дітьми та їх сім’ями: процес розкриття ВІЛ-статусу дитині», розроблене в рамках проекту «Покращення життя ВІЛ-позитивних дітей та їх сімей».
Фахівці, які працюють з дітьми та підлітками в приймальнях-розподільниках, притулках і колоніях для неповнолітніх стикаються з тим, що переважна більшість цих дітей і підлітків мають досвід вживання або навіть залежність від алкоголю і наркотиків. Крім того, має велике значення фактор соціально-педагогічної занедбаності, яка є характерною для наркозалежних засуджених, низький рівень адаптивності, викривлення цінностей, життєвої орієнтації і мотивації, відсутність планів на майбутнє, розрив соціально-корисних зв’язків.

Для більш ефективної роботи з цією категорією підлітків, Ви можете завантажити посібник «Активні методи просвітницької діяльності у профілактиці ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки: посібник для фахівців приймалень-розподільників, притулків і колоній для неповнолітніх».