Онлайн-ігри — це бізнес-сектор, який невпинно зростає. А це означає, що ті, хто займається ігровим бізнесом, створюють цифрове середовище, яке привертає увагу дітей по всьому світу, — мало хто ще здатен на таке охоплення.
Онлайн-ігри надають дітям можливість вчитися, взаємодіяти з іншими людьми, спілкуватися з друзями по всьому світу, дізнаватися щось нове та просто розважатися. Однак, як і у випадку з багатьма видами діяльності, у які діти можуть бути залучені онлайн, онлайн-ігри можуть завдати шкоди дітям. Тож компанії, що займаються ігровим бізнесом, несуть відповідальність за формування своїх платформ у такий спосіб, щоб максимізувати позитивний та мінімізувати негативний вплив на дітей.
Цей звіт був доопрацьований на початку пандемії COVID-19, коли впроваджувалися заходи фізичного дистанціювання в усьому світі. Ці заходи сприяли вибуховому зростанню популярності онлайн-ігор серед усіх вікових груп. Отже, можна констатувати таку тенденцію: ігри стають центральним елементом дозвілля та розваг ХХ століття.
ЮНІСЕФ взаємодіє з діловими колами у багатьох сферах, щоб підвищити обізнаність та розширити заходи щодо впливу на дітей. Багато промислових секторів та регуляторів визнають відповідальність, яка є притаманною соціальному сектору та охоплює бізнес-напрямки, які пандемія розкрила з усією очевидністю.
Міркування щодо прав дітей, які мають розглянути компанії, що займаються онлайн-іграми, можна знайти в таких питаннях, як встановлення здорового ігрового часу, забезпечення інклюзивності та соціальних орієнтирів, уникнення токсичних середовищ, врахування вікових обмежень та їх перевірка, боротьба з грумінгом
та сексуальним насильством, а також управління комерційним впливом.
Рекомендації, що містяться в цьому документі, спрямовані на орієнтування та підтримку ігрових компаній під час застосування ними ідеї дотримання прав дитини в їхній комерційній діяльності. Ці рекомендації засновані на вивченні існуючих перспективних практик у галузі й були розроблені внаслідок консультацій і діалогу з багатьма зацікавленими сторонами в галузі
Враховано як цінність онлайн-ігор, так і потенційні ризики й небезпеки, що пов’язані з ними. Ці рекомендації призначені для надання допомоги
у сфері онлайн-ігор з метою оцінювання та усвідомлення їхнього впливу на дітей, щоб забезпечити найкращий досвід для усіх дітей, які бажають отримувати задоволення від онлайн-ігор.
Рекомендації призначені для надання допомоги різноманітним компаніям, що працюють у сфері онлайн-ігор, — розробникам ігор, видавцям, дистриб’юторам, платформам, кібер-спортивним компаніям і стримінговим сервісам.
Цей документ підготовлений Мілкою Пієтікяйнен, незалежною консультанткою та директоркою компанії Threefold (Служби сталого розвитку), й Ерікою Найман (Бізнес-підрозділ ЮНІСЕФ з прав дитини) у співпраці з Деніелом Кардефельт-Вінтером (Управління досліджень ЮНІСЕФ Innocenti). До укладання цього документа долучилося чимало зацікавлених сторін у державному та приватному секторах, а також у громадському секторі та наукових колах.
Українська версія Рекомендації для індустрії онлайн-ігор була адаптована за експертноі підтримки Української Професійної Кіберспортивної Асоціації.
Джерело: www.unicef.org/ukraine
Photo by Kelly Sikkema on Unsplash