Про вживання тютюну підлітками – в новому звіті ВООЗ
37 мільйонів підлітків віком 13–15 років є споживачами тютюну в тій чи іншій формі – 25 мільйонів хлопчиків і 12 мільйонів дівчаток. Про це свідчать дані нового звіту Всесвітньої організації охорони здоров’я «Глобальна доповідь ВООЗ про тенденції поширеності вживання тютюну за 2000–2030 роки»/WHO global report on trends in prevalence of tobacco use 2000–2030. У середньому […]
Сімейний курс з інфогігієни
Ініціатива «Як не стати овочем» запрошує долучитись до перегляду «Сімейного курсу з інфогігієни». Курс складається із серії коротких відео з прикладами із нашого щоденного життя про медіаграмотність, як розпізнати інформаційні пастки, захистити себе та сімʼю від фейків та маніпуляцій. Цей курс створили фахівці з понад 20-річним досвідом у своїй справі: Оксана Мороз – дослідниця медіаполя, […]
Як навчити дитину розуміти свої емоції?
За даними опитування платформи U-Report і БФ «Голоси дітей», 46,8% дітей не розмовляють з батьками про важкі переживання, емоції та почуття, пов’язані з війною. Опитування, в якому взяв участь 791 респондент у віці до 18 років показало, що: 20,6% дітей не розмовлять з батьками або опікунами про свої емоції через те, що вони їх на […]
Як впізнати суїцидальні думки та наміри у дитини?
За даними ВООЗ, самогубство є однією з трьох провідних причин смерті молодих людей у віці від 15 до 35 років. Самогубство є руйнівним актом і має глибокий вплив на оточуючих. За відомою формулою, кожне самогубство, зачіпає, щонайменше, шістьох інших людей. Про те, як батькам впізнати суїцидальні думки та наміри у дитини та чому взагалі підлітки […]
Брошура для батьків: «Батьки виїхали за кордон, а діти залишились вдома»
«Діти поза увагою в результаті трудової міграції: Батьки виїхали за кордон, а діти залишились вдома» – брошура для батьків, що залучені до трудової міграції у країнах ЄС. Ця брошура розрахована насамперед на батьків, які планують виїхати на роботу за кордон, і тих, хто вже виїхав. Водночас брошура – свого роду кишенькове керівництво, необхідне кожному з […]
Проживання втрати та горя: підтримка від нідерландського проєкту
Горе зазвичай розглядають як стан, який пов’язаний з переживанням втрати. Пережити втрату – важке завдання. Однак, це є важливою частиною процесу відновлення. Дослідницька група університетів Утрехту та Твенте на чолі з д-р Лоннеке Ленферінк та проф. д-р. Полом Буленом ділиться процесом розвитку Нідерландського проєкту «Перша допомога для українців під час проживання горя». Проєкт був створений […]
Буклет про те, як впоратись зі складною поведінкою дітей
Готовність сказати «ні», упертість попри помилки, неприхованість власних прагнень, спротив маніпуляціям чи приниженню – якості, які ми цінуємо в дорослих людях, у дітях часто сприймаються нами як ознаки «складної» поведінки. Чи дійсно поведінка дитини є «складною» і вона просто не відчуває меж, чи ви реагуєте на щось інше, що не становить загрози, а є простою […]
Книга для батьків «Посттравматичний стрес у дітей та підлітків»
Травма може впливати на емоції, думки, тіло та поведінку людей. Але чого потребують травмовані діти та підлітки і як їм можна допомогти поза терапією? Книга для батьків «Посттравматичний стрес у дітей та підлітків. Розпізнати, зрозуміти, вирішити» розповість вам про травму та її наслідки – посттравматичний стрес у дітей та підлітків. Книга буде корисною батькам дітей […]
Як допомогти близькій людині звернутися до психолога
Важко спостерігати, як близькі люди страждають від психологічних проблем, але не усвідомлюють цього або з якихось причин не звертаються до фахівця. Як допомогти їм наважитися на цей важливий крок, радять фахівці. Ваша близька людина, ймовірно, потребує професійної допомоги, якщо вона: втратила радість від життя, відчуває безнадію, смуток, порожнечу, погано спить або постійно хоче спати, нічого […]
Онлайн-курс «Безпечний простір»
Безкоштовний онлайн-курс «Безпечний простір» допоможе вчителям організувати психологічно комфортне середовище як для учнів, так і для себе. Курс створений на основі матеріалів-посібників за рекомендаціями МОН. З курсу ви дізнаєтеся: що таке психологічно безпечний простір у класі як розпочинати роботу з дітьми та формувати довіру до себе що робити з булінгом та суїцидальною поведінкою в учнів як застосувати гру, обговорення та зворотний зв’язок для побудови психологічно безпечного […]