Під час заходу представники Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України докладно розповіли про структуру, зміст та достовірність шкали ECERS-3, а також процедуру дослідження за цією методикою, про процес оцінювання якості освітнього процесу дитячого садка та основні його принципи.
Питання вебінару:
- огляд структури та змісту шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3;
- достовірність і валідність шкали;
- процедура дослідження за методикою ECERS-3: спостереження та оцінювання;
- використання друкованого видання ECERS-3 в дитячих садках.
«Оцінювання проводять сертифіковані експерти ECERS, які спостерігають за групою та взаємодією дітей віком від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Експерти не мають втручатись у звичайну роботу дитсадка або спілкуватися з дітьми чи персоналом під час оцінювання. Всі запитання щодо розпорядку дня групи вони мають уточнити до початку спостереження» – наголосили спікери.
Особливо було наголошено на тому, що експерти оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування меблів та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей із вихователями, вихователів із батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності. Під час дослідження за методикою ECERS-3 оцінюють не дітей, а середовище, в якому вони перебувають та соціалізуються.
Саме тому дослідження за методикою ECERS-3 дає змогу:
- акцентувати увагу не на перевірці, а на оцінюванні умов, створених для розвитку дитини;
- вдосконалювати освітнє середовище відповідно до міжнародних стандартів;
- визначати сильні й слабкі сторони в освітньому процесі закладу дошкільної освіти;
- підвищувати професійну компетентність педагогів.
Онлайн-трансляція також відбулася на Facebook-сторінках Міністерства освіти і науки України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та сторінці «Центру Знань».