Docudays UA презентувала документальні мультфільми, засновані на реальних історіях дітей, які змогли захиститися від онлайн-цькувань.
Історії дітей про те, як їм вдалося впоратися з цькуванням у мережі були зібрані в рамках Всеукраїнського конкурсу для дітей «Кібербулінг. Як я перестав/перестала бути жертвою». А незалежне журі на конкурсній основі обрало режисерів, які із цих історій створили три документальні анімаційні ролики за цими історіями.
Ксенія Шиманська, директорка правозахисного департаменту Docudays UA: «Мета цих роликів показати дітям, що вихід є. Якщо ти опинився/лася в ситуації кібербулінгу, ніколи не треба соромитися звернутися по допомогу до дорослих, тому що ситуація може стати небезпечною. І ці історії яскраво це ілюструють»
Своїми враженнями від роботи над роликами поділився і режисер Денис Сполітак, який працював з “Історією Катерини”: «Коли отримав історію, я здивувався, тому що очікував на стандартну історію про булінг у школі. Але все виявилося складніше, хоча й цікавіше. До того ж з документальною анімацією я працював уперше».
Для режисерки, художниці-аніматорки Діани Денис тема кібербулінгу дуже близька, бо їй лише 20 років, вона сама ще зовсім недавно була підлітком і спостерігала випадки цькувань в онлайні. Своїм роликом «Mr. Nox» Діана закликає не ігнорувати погрози в онлайні.
Художниця-аніматорка Тереза Яковина та режисер Юрій Юдін вмістили в ролик 3 історії про кібербулінг свого головного героя й автора, 16-річного Дмитра Федоренка. «Ми дуже злагоджено співпрацювали з героєм мультфільму. Він нас надихав», – говорить Юрій. Дмитро написав для мультфільму реп і начитав його.
Експерт(к)и Всеукраїнської кампанії проти кібербулінгу Docudays UA радять переглядати ці мультфільми разом з дитиною вдома й говорити про правила безпеки в онлайні, а також показувати ці ролики в школах з навчальною метою. Для цього до них створено сценарій обговорення.
Ролики зі сценарієм для обговорення буде зручно використовувати вчителям/лькам, соціальним працівникам/цям, психологам/иням, шкільним офіцер(к)ам поліції, інспектор(к)ам юве-нальної превенції, батькам школярів та всім, хто хоче захистити дітей від кібербулінгу.
«У сценарії до роликів ми пропонуємо задіювати відомі практики, скажімо, як у Швеції, де є мережа підтримки підлітків. Тобто підлітки, які самі опинилися в ситуації кібербулінгу, діляться досвідом, як вони вирішили цю проблему, підтримують і допомагають іншим», – розказав аналітик правозахисного департаменту Docudays UA Богдан Мойса.
Всеукраїнський конкурс для дітей «Кібербулінг. Як я перестав/перестала бути жертвою» був проведений Міжнародним фестивалем документального кіно про права людини Docudays UA спільно з Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України та Громадською спілкою «УАнімА».
Проект реалізовано за підтримки програми Culture Bridges, що фінансується Європейським Союзом та здійснюється Британською Радою в Україні в партнерстві з EUNIC – Мережею національних інститутів культури Європейського Союзу.
Першоджерело: http://docudays.ua/2019/news/kino/presentation-animation/
Читайте також:
Юридическая помощь для пострадавших от кибербуллинга в Украине
Шкільний буллінг: ЮНІСЕФ надав нові дані U-Report про кібербулінг і булінг в освітньому середовищі